2010. április 19., hétfő

Fonalat festettem...

Beszereztem a fonalat, festéket, jó tanácsokat.
Meg voltam lőve, mert csak 1 tasak festéket kaptam , pedig 2 kellett volna, mert 20 dkg fonalam volt 2 motringban, de szegény ember vízzel főz alapon, nekiálltam ennyivel.
Már a háziszappannal meggyűlt a bajom: mennyit kell beletenni és hogyan oldjam fel?
Fogtam a sajtreszelőt és előbb a ngyobb lyukún, majd ezt túl nagynak találtam és a kisebb lyukú reszelőn lereszeltem a szappan 1/3-át. Kevergettem, kavargattam, morzsolgattam, hogy oldódjon, de nem tette. Itt-ott maradtak benne foszlányok, de mivel nem vagyok a türelem szobra, beleraktam a gyapjat, átnyomkodtam és kb 2 órán át hagytam ázni./ Hogy ez a háziszappan milyen büdös!/
Eztán többször váltott vízben kiöblítettem, kinyomkodtam a fölösleges vizet belőle és vittem őket pancsizni a már előkészített orgonalila fürdőbe.
Szépen beletuszkoltam őket a megfelelő befőttes üvegekbe, s mikor úgy láttam, hogy felszívta a festéket, ment a kondérba főni...

...Miután kihűlt, kiöblítettem hideg vízzel és vittem a cseresznyefára csurogni.
Mikor kiakasztottam, akkor vettem észre, hogy a sötétebbik végén a fel nem oldódott festékkristályok megfogták és nem engedték el:( Kishíján megütött a guta, de buta ember saját kárán tanul...


Ettől eltekintve nem rossz az eredmény, még az is lehet, hogy felkötöm:)
Elsőnek szerintem nem rossz, gyakorlás tesz a mestert:)
Addig gyakorlom, míg flottul nem megy!

 Addig is kötögetek tovább...

1 megjegyzés:

  1. Szerinte, nagyon szép lesz felkötve, majd meglátod te is. Vagy talán már készen is van??? :)

    VálaszTörlés