2011. január 12., szerda

Hernyós gyerekpulcsi



Régi kötős újságaim matatása közben kezembe akadt egy nagyon régi Pulli Magazin, melyben ennek a csuda édes pulcsinak a leírása található.
Kb. 20 éve már, hogy kislányomnak kötöttem ilyen pulóvert. Nagyon szerette, évekig hordta, "vele nőtt" a pulóver.
Ihletet kaptam és a magam örömére ismét megkötöttem. A kötéssel nem volt gond, bár ahány szín, annyi gombócka gubancolódott a visszáján.
Emlékeztem, hogy anno a sapkáját rákötöttem, de az arc kialakítására nem emlékeztem. Ezzel megkínlódtam egy kicsit, s végül a rajz szerint fejeztem be.


Az igazi nagy harc a szálak eldolgozása volt, majd beleőszültem, de túljutottam rajta.



42 dkg testbarát akril fonalat használtam el hozzá dupla szállal, 5-ös tűvel.
Mérete: 6-7 éves gyereknek való.

A nyakát rövidített sorokkal készítettem, majd körben felszedtem a szemeket és patentkötéssel folytattam. A szemeket nem láncoltam le, hanem egyenként leöltögettem őket a visszáján, így teljesen rugalmas nyakkivágást kaptam.
A végeredmény egy kályha meleg, aranyos kis pulcsi lett.

Summa-summárum, úgy döntöttem, hogy ilyet legközelebb csak az unokámnak fogok kötni, mert nagyon macerás. Úgy látszik, öregszem. 15-20 éve rengeteg intarziamintás gyerekpulcsit kötöttem, érdekes, ehhez annyira nincs már türelmem.

Mindenesetre, a végeredmény kárpótolt a nehezebb percekért, nekem tetszik:)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik!!! Megkaphatnám a hernyócska, leírását, mintáját,rajzát, vagy akármit?
    Nagyon megköszönném:) Én nagyon szeretek intarziamintás pulcsit kötni, nekem a csipkeminta nem megy sajnos.

    VálaszTörlés
  2. Persze!
    Beszkennelem és küldöm, csak egy kis időt kérek!Légyszi, dobj egy emlékeztető emilt!Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik, szépen eldolgoztad a szálakat is. Gratulálok:-)

    VálaszTörlés